خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/09 - 08:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
شاوردیان در مراسم گرامیداشت شهدای ادیان توحیدی کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت:

تلاش جوامع ادیان توحیدی برای پیشرفت کشور میراث باقی مانده از شهداست

نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس،گفت: امروز اگر ما به عنوان جوامع ادیان توحیدی و الهی در کنار هموطنان مسلمان، بدون کوچکترین اصطکاک، با هم به دنبال پیشرفت و آبادانی بیشتر ایران هستیم، نتیجه و میراثی است که از شهدا به ما با یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ آرا شاوردیان نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای ادیان توحیدی کنگره ملی ۲۴۰۰۰شهید پایتخت که در فرهنگسرای اندیشه روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این کنگره، گفت: امروز بار دیگر گرد هم آمده‌ایم تا به قهرمانانی که با نهایت فداکاری و ایثار در مسیر حفظ از آزادی و پاسداری از ارزش های ما به درجه عالی شهادت نایل آمدند، ادای احترامی دوباره کنیم.











آرا شاوردیان


وی ادامه داد: نقش شهدا و ایثارگران، محصور و محدود به زمان نبوده و فرصت های این چنینی، یادآور این مهم است که راه پاسداری از آزادی و حفظ ارزش ها، اغلب با اعمال شجاعانه و ایثارگرانه هموار می‌شود. خداوند را سپاسگزارم که فرصتی پیش آمده تا بار دیگر بتوانیم از خانواده معزز شهدا تشکر و قدردانی به عمل آوریم. شما عزیزان گواهی روشن و یادگار ایثار و فداکاری های شهدایمان هستید. همواره و در مراسم های این چنینی، همانطور که یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم، باید بر لزوم پاسداری مکرر از آرمان های انقلاب تاکید نماییم.



شاوردیان یادآور شد: ارزش‌هایی در جهانی دائما در حال تغییر همواره ثابت مانده تا مهر تاییدی باشد بر فداکاری ها و ایثار شهدایی که با این باور راسخ، جانفشانی کردند.











آرا شاوردیان


این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: در یک جامعه متنوع، آن چیزی که همه را از هر رنگ و نژاد و دینی وآیینی در کنار هم متحد ساخته و هر عضوی از جامعه را در برابر دیگری مسئول قرار داده، باور به همین ارزش ها و آرمان های مشترکی است که میراث شهدا به نسل های بعدی بوده و این وظیفه ماست که مشعلی را یک روز شهدای ما روشن کرده اند را حمل و به نسل های آتی بسپاریم و روشن ترین شاهد بر عرایض بنده، برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی و الهی در بستر این رویداد بزرگ است.



شاوردیان تاکید کرد: امروز اگر ما به عنوان جوامع ادیان توحیدی و الهی در کنار هموطنان مسلمان، بدون کوچکترین اصطکاک، با هم به دنبال پیشرفت و آبادانی بیشتر ایران هستیم، این هم نتیجه و میراثی است که از شهدا به ما با یادگار مانده است. به واقع مهمترین درسی که ما می توانیم از بازتعریف مفهوم مقاومت و ایثار از شهدا بیاموزیم، این است که چگونه با ایستادگی و استقامت، در برابر تهدیدهایی که ارزش های ما را به چالش می کشند، سینه سپر کنیم.



نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس  تصریح کرد: در پایان بار دیگر از خانواده معزز و مکرم شهدا، برگزارکنندگان این رویداد بزرگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سرافراز، نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و تمامی دستاندرکارانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری و تسهیل این رویداد، خالصانه تلاش نموده اند، کمال قدردانی و تشکر را دارم، تلاش های شما بزرگواران برای ایجاد بستر در تجدید خاطره با شهیدان به ویژه 24000 شهید پایتخت، روحیه توجه به ارزش ها و آرمان های بلند انقلاب را زنده نگه داشته است. ضمن آرزوی سربلندی و توفیق برای خانواده های محترم شهدا و ایثارگران از خداوند متعال، سربلندی، استقلال و پیشرفت روز افزون برای جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم .



بر اساس این گزارش ؛ در مراسم مذکور روحانیون جوامع ادیان توحیدی، سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران و امیر حیدری فرمانده کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، رؤسای شورا و انجمن های جوامع ادیان توحیدی، اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی، شارلی انویه تکیه نماینده ایرانیان آشوری و کلدانی و کتر همایون سامح یه نجف آبادی نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375492
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار